По случай петата Световна седмица за пътна безопасност на ООН Essilor и Groupe Renault обявиха подписването на Меморандум за разбирателство (MOU) за период от две години. Партньорството има амбицията да повиши информираността за значението на доброто зрение при пътната безопасност и да изследва новаторски решения за подобряване на визуалното преживяване на шофьорите.

Според изследванията 1 от 5 шофьори в световен мащаб имат некоригирано нарушено зрение, а 90% от информацията, необходима за шофиране, идва от зрението. Взаимодействието между очилата и интерфейсните системи в автомобила както през деня, така и през нощта е от решаващо значение. Това взаимодействие се очаква да нарасне още повече в близко бъдеще с разработването на интелигентни и свързани устройства, предлагащи ценни подобрения и нови ползи за клиентите. В този контекст двустранното партньорство си е поставило следните цели:

- развива глобална и местна осведоменост и кампании за откриване на нарушения в зрението сред клиенти и служители на Renault. Тези мерки ще надградят активностите, проведени в рамките на Renault Mobilize days и Световния ден на зрението;

- подобряване на комбинираното виждане и шофирането чрез експертни познания и продуктови иновации. Експертни изследователски семинари са разработени въз основа на ключови примери, като дневни и нощни отблясъци, визуален преход между пътя и купето, фокусиране на периферното и централното зрение, както и човеко-машинен интерфейс за четливост и цветово възприятие.

В допълнение към това ново сътрудничество двамата партньори участват в независими активности, насърчаващи пътната безопасност.

Кога да очакваме OLED телевизорите на Samsung?

Пътната безопасност е един от ключовите стълбове на Mobilize, програма за социална отговорност на Groupe Renault. Компанията работи върху намаляване на смъртността и предвиждане на предизвикателствата на бъдещата мобилност чрез въвеждане на политика за пътна безопасност, основана на информираност, превенция, корекция, защита и спасяване. Тази политика доведе до създаването на усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), дарения на тренировъчни автомобили за обучение на пожарникари, разработването на обучения за служители, образователна програма, посветена на безопасността на движението по пътищата и устойчивата мобилност, и създаването на LAB с PSA Peugeot-Citroën с фокус върху изследванията на произшествия, биомеханиката и човешкото поведение преди 50 години.

През 2017 г. Essilor и Féderation Internationale de l'Automobile (FIA) си партнират в борбата срещу липсата на осведоменост относно решаващата връзка между зрението и пътната безопасност чрез съвместна кампания на тема „Провери зрението си“. Зрението е един от основните рискови фактори на пътя заедно със скоростта, предпазните колани, използването на мобилен телефон и други. В съответствие с мисията си Essilor се ангажира да укрепи своята продуктова гама с решения, които отговарят на визуалните нужди на шофьорите, и да продължи да използва иновациите за корекция, защита и подобряване на зрението на всички участници в движението (шофьори, пешеходци, велосипедисти...).

Най-четени
Всички

GTA 6 на PlayStation 5 ще предложи хиперреалистична визия

198 | 16.08.2019
Още от Social

Какво се случва със Земята – 12.5 милиарда тона айсберг се разтопи за ден

682 | 05.08.2019